Aktuella utställningar

31/5 2022

Sommarutställning

På årets sommarutställning ställer några av Tyringe Konstförenings medlemmar ut sina alster.

De bjuder in föreningens medlemmar till Fika med konstnärerna den 30 maj kl 15:00.

Kommande utställningar

6/9 2022

Susanne Jardeback Olesen

Susanne driver sitt företag Jardeback Art och har arbetat heltid som konstnär sedan 1999. Platsen för verksamheten ligger vid Söderåsens fot i Svalövs Kommun, mellan Röstånga och Ask.

1/11 2022

Vonna Y Svantesson

Vonna Y. Svantesson är författare och konstnär, född och uppvuxen i Tyringe.

Tidigare utställningar

3/5 2022

Dennis Persson

Konstnär och målare inom kreativt återbruk. En sökande själ som genom åren har haft ambitionen att hålla kvar kontakten med kreativa uttryck genom målandet och hantverksskapandet samt att försöka tänka i alternativa banor. Han är numera pensionerad från sitt arbete inom hälsoutbildning/vetenskap och kan ägna mer tid åt konsten.

5/4 2022

Agneta Naesström

Är dekoratör i grunden så därför blev det ett naturligt sätt att dekorera leran när vi möttes. Huvuden av djur eller människor som oftast fick oxider i stället för glasyr. På senare år blev det smycken med guld/platina. Kraftfulla men lätta att bära.

1/3 2022

Tomas Montelius

Tomas Montelius kommer från Helsingborg och har jobbat som press- och reportagefotograf samt teaterfotograf i flera decennier. Han har engagerat sig i flera konstföreningar och är ordförande i NVSK sedan 2014.
Han har ställt ut sina bilder sedan 60-talet men på senare tid har fotokonsten tagit över allt mer. Både djur och människor finns med på hans bilder samt intressanta detaljer från naturen.

Visa alla utställningar