Årsmöte 2024

27 mar 2024

På årsmötet avtackade vi Monica Knös, som har varit vår ordförande under många år. Vår nyvalda ordförande Britt Persson, höll ett fint tacktal, överräckte blomma och presentkort. Alla deltagarna bjöds på kaffe och tårta.

Medlemsvärvartävling

27 mar 2024

På årsmötet delade Monica Knös ut vinsten i förra årets medlemsvärvartävling. Eva Nilsson mottog ett inramat grafiskt blad, Dammelefant av Amalia Årfelt.

Livet är kort, konsten är lång – Filmen om Åke Göransson

8 feb 2024

Dokumentär om den mystiske Göteborgskoloristen Åke Göransson (1902-1942), vars korta enstöriga liv leder in i en spännande resa till det förflutna. Instängd med sin mamma i en enrumslägenhet i gamla Landala, avskärmad från världen och i total fattigdom, målade Åke tavlor som är både tidlösa och djupt gripande.

Katalogen till Vävda Rum

6 feb 2024

Tillsammans med anslutna konstföreningar arrangerade Riksförbundet Sveriges Konstföreningar under 2023 Sveriges, ja kanske till och med världens, största utställning med konst i det offentliga rummet – Vävda Rum.

Medlemsvärvartävling

11 jan 2024

Eva Nilsson vann 2023 års medlemsvärvartävling. Vinsten, Dammelefant av Amalia Årfelt, överlämnas på årsmötet den 12 mars på Tyringe bibliotek.

Vinstutlämning

22 dec 2023

Nu har årets vinstutlämning ägt rum och vinnarna fick välja sina vinster.

Film om utställningen Vävda Rum

8 dec 2023

Nu finns en film som dokumenterar och berättar om Vävda Rum - Sveriges största utställning med offentlig virtuell konst tillgänglig.

HLR-utbildning

2 dec 2023

Att ha kunskap om hjärt-lungräddning kan rädda liv.
Därför bjuds ni nu in till HLR-utbildning på Tyringe Museum i början av 2024. Utbildningen är till för alla och vem som helst kan anmäla sig. Som involverad i en förening, där man ofta vistas bland mycket folk i samband med olika event, kan det ju vara guld värt att behärska HLR.
Utbildare är välkände Tyringeprofilen Magnus Eliasson.

Medlemslotteriet

27 okt 2023

Detta jubileumsår är vinstsumman i medlemslotteriet extra hög.

Berätta gärna för intresserade vänner. Kanske kan det locka någon att bli medlem sent på året och ni får en lott i medlemsvärvartävlingen.

Rabatt på Mixhuset

23 sep 2023

Mixhuset i Hässleholm erbjuder rabatt på konstnärsmaterial för Tyringe Konstförenings medlemmar. Är du intresserad av erbjudandet? Lämna då dina kontaktuppgifter till Alda Kristjánsdottír, så vidarebefordrar hon dem till Mixhuset. Aldas mailadress är avilborgk@gmail.com.

Visa fler