Konstutfärd 2022

Äntligen kan vi bjuda in till en konstresa! Denna gång till Bromölla.

Resan är lördagen den 1 okt 2022.

Kl 09.00 Avfärd från Hemköps parkering
Vi åker till Bromölla. På Ifö industrimuseums konsthall träffar vi Pelle Strand. Han arbetar både med måleri och träskulpturer. Det är 10 år sedan han ställde ut i Tyringe, så det är dags att återuppta kontakten.

Kl 11.30 Lunch
Nu är det dags för lunch och den ska avnjutas på Krog no:2. Restaurangen ligger vid Ivösjön i Bromölla och serverar husmanskost. Meddela om Du har behov av specialkost till tyringe.konstforening@gmail.com

Kl 13.00 Ifö Center
Guide står beredd att ta emot oss på Ifö Center. Vi ska uppleva Ifö Centers utomhusgalleri med monumentalverk av internationellt erkända konstnärer. Turen innefattar verk av ROA, Carolina Falkholt, Gonzalo Borondo, Milu Correch, Kim DeMåne och Hugo Gehlin. Vi får höra berättelserna bakom verken och hur Ifö Center och Artist-In-Residence-programmet startade. Turen tar ca 1,5 timma.

Kl 15.15 Eftermiddagsfika

Vi blir serverade kaffe och våffla på Pelargonhuset/Flädergården utanför Vinslöv.

ca kl 17.00 Åter i Tyringe

Vi hoppas att ni blir sugna på att följa med oss på denna resa!!

Medlemspris: 425 kr, ännu ej medlem 525 kr. Den guidade turen på Ifö Center står konstföreningen för, för sina medlemmar. Obs att inträde, guidad tur, lunch och fika ingår i avgiften.

Anmälan görs genom inbetalning av avgiften på Bg 5889-0633 eller swish 123 643 34 45. Ange namn på betalningen!

Vi måste vara 25 deltagare för att genomföra resan.

Icke medlem kan bli medlem genom att sätta in 180 kr på ovanstående bankgiro/swish och sen betala det ordinarie priset på 425 kr. Som medlem deltar man i dragningen i medlemslotteriet med fina vinster, i första hand inköpta av våra utställare på biblioteket i Tyringe.

Vi vill ha din anmälan/inbetalning senast tisdagen den 13 september!